Stworzenie systemu zarządzającego sprzedażą w modelu drop shipping

Jednym z naszych większych projektów jest obsługa firmy zajmującej się sprzedażą materiałów budowlanych i wykończeniowych w USA. Klient posiada około 70 dostawców, 15 sklepów internetowych, w których może handlować ponad 2 milionami produktów.

Nasze zadanie polegało na stworzeniu rozwiązania:

  • bieżącej aktualizacji produktów z systemami sprzedawcy. Pobieramy informacje o produktach (wszystkie dane opisowe), cena, stan, dostępność, czas oczekiwania. U wielu dostawców towary są aktualizowane nawet co kilka sekund
  • centralnego systemu zarządzania produktami, do którego wędrują informacje pobrane od dostawców. Dzięki temu powstała duża baza danych zawierająca informacje o produktach wraz dostawcami oraz ich warunkami
  • integracji bazy produktów z platformami sklepowymi. Na poziomie integratora ze sklepem konfiguruje się jakie produkty powinny trafić do sklepu (np. wg sprzedawcy, kategorii, producenta, itd). Integracja dodaje produkty do sklepów, aktualizuje je po każdej zmianie u sprzedawcy, żeby w sklepach był dostępny bieżący stan
  • zbierania zamówień ze wszystkich sklepów do jednego centralnego miejsca, w którym jest widoczna sprzedaż, które zamówienia wymagały interwencji a przede wszystkim jest pogląd na to, co się dzieje w sklepie, można w łatwy sprawdzić za pomocą raportów co się sprzedaje najlepiej, którzy klienci generują największy przychód itd
  • integracji z narzędziem anty-fraudowym i gwarantującym wypłacalność klienta oraz dostawcą informacji o kliencie. Jeżeli informacja jest dostępna, można wyciągnąć informacje o tym, w jakiej firmie pracuje, w jakiej organizacji, itd, co pozwala zaoferować mu produkty, które mogą go interesować
  • integracji z systemem księgowym do obsługi dokumentów i rozliczeń między klientami oraz dostawcami
  • składaniu zamówień u dostawcy a następnie monitorowania postępu tego zamówienia, pobraniu odpowiednich dokumentów, informowaniu klienta o wysyłce zamówienia, czy dodawania faktur od sprzedawcy do systemu księgowego
  • dostępu do statystyk sprzedaży raportów i interaktywnych dashboardów. Dzięki temu można sprawdzić, jak wygląda sprzedaż w danym momencie czy w przeszłości. A odpowiednio przygotowany dashboard pozwala zoptymalizować i zwiększyć sprzedaż.

 

Całość rozwiązania powoduje, że sprzedaż jest mocno zautomatyzowana i w bardzo małym stopniu wymaga obsługi sprzedaży. Najwięcej pracy ma Customer Service, który kontaktuje się z vendorem, jeśli zamówienie jest opóźnione, z firmą kurierską, jeśli paczka nie została dostarczona, a po dłuższym czasie z klientem, aby poznać jego potrzeby i potencjalne zainteresowanie pełną ofertą.

Większość akcji jest wynajdowana przez system i w systemie ticketowym pracownicy mają zorganizowany dzień pracy.

Kontakt

Amantas IT Solutions

Jesionowa 37/31

50-504 Wrocław

+48 882 612 870

biuro@amantas.pl